Príbeh Ster Century Cinemas: ako som prebral rodinnú firmu
Keď som po otcovi prebral riadenie jeho firmy Ster Century Cinemas, to jediné, čo ma trápilo, bol jej názov. Vo filme a kine som už bol ako doma, takže riadenia celej firmy so 4 multikinami, roztrúsených po celom Slovensku, som sa nebál.
Ak by nebolo mojich predchádzajúcich skúseností, otcovu firmu by som asi riadiť nevedel. Softvér Ticketware ma naučil pracovať remote a ukázal mi iné videnie firmy. Oproti tomu systém v mojej distribučnej spoločnosti Antares bol dosť hierarchický.
Ako sa filmy dostanú až na filmové plátno
Našou úlohou v Sterku je nielen výber tých správnych filmov, ale aj plánovanie ich premietania, pričom veľkú časť práce tvorí, samozrejme, marketing.
Súčasne však často nasadzujeme aj filmy, ktoré vôbec nevidíme. Pozrieme si trailer a na základe toho potrebujeme odhadnúť úspešnosť celého filmu, na aký čas ho nasadiť a akú kampaň k nemu vytvoriť. To si vyžaduje perfektnú znalosť umelcov, tvorcov aj producentov. Na základe toho sa potom spraví profesionálny odhad úspešnosti celého filmu.
Viete, čo je mojím dávnym snom? Vytvorenie prognostickej metódy, vďaka ktorej by sme na základe historických dát vedeli predpovedať úspešnosť filmu.
Keď totiž film recenzujem či posudzujem, často je môj vlastný pohľad ovplyvnený masovým záujmom. Uvedomujem si, že pre diváka je práve trailer kľúčovým kritériom, ktorým sa pri výbere filmu riadi. Preto si želám, aby filmový trailer a popis čo najverejnejšie prezentoval celý film. Tvorcovia však vedia aj na slabý film spraviť pútavý trailer, a ten divákov oklame. To zohľadňujem aj vo svojich recenziách.
Sterko na novej filmovej vlne
Ale vráťme sa späť na začiatok. Keď som otcovu firmu prebral ja, chcelo to zmenu. Priniesť niečo nové, niečo, čo by oživilo a nakoplo celý brand. Jednou z mojich prvých otázok preto bolo, či by sme názov otcovej firmy nemohli zmeniť, alebo aspoň upraviť. To jediné, čo mi chýbalo, boli argumenty. A bez argumentov sa veľké rozhodnutia nerobia. Stačil mi však ten pocit, feeling, že to nie je ideálne. Ako-tak som sa celkovú vizualitu snažil zachránil aspoň zmenou a zjednodušením loga.
To bolo ale na začiatku, v roku 2021. Teraz sa už vo firme robia veľké veci. Ster Century Cinemas chytá druhý dych vďaka rebrandingu. Ten zmení všetko – naše „Sterko“ získa úplne nové logo, celkovú vizualitu, názov aj nový charakter.
A ja sa už teraz teším, ako to celé dopadne.